• 02191017183
  • info@paracivil.org

معرفی نرم افزارهای کاربردی مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی از رشته های پرطرفدار دانشگاهی است که هر ساله انتخاب تعداد بسیار زیادی از افرادی است که قصد ادامه تحصیل پس از مقطع متوسطه در دانشگاه را دارند. در قدیم رشته مهندسی عمران با نام راه و ساختمان شناخته می‌شد. در کشورهای خارجی رشته هایی که با ساخت و ساز در ارتباط باشند به عنوان مهندسی عمران یا CIVIL ENGINEERING شناخته می شوند. دانش آموختگان دانشگاهی به ویژه در حوزه‌های فنی و مهندسی با مشکلات مختلفی در حوزه های مهارتی و عملی مواجه می‌شوند. در عصر حاضر با توجه به اینکه ساخت بناهای مدرن یکی از نیازهای جوامع بشری به شمار می‌رود نیاز به مهندسین عمران خصوصاً در شهرها بیشتر مشهود است و یکی از مقدماتی ترین موارد برای ورود به بازارکار مهندسی عمران آموزش نرم افزارهای مهندسی عمران است.

بنابراین به منظور ورود به بازار کار مهندسی عمران و تبدیل شدن به یک مهندس عمران موفق واجب است تا مهارت های مهندسین عمران به اندازه کافی ارتقا یابد. ما در این مقاله به مهمترین، رایج ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای مهندسی عمران اشاره می‌کنیم.

مهندسی عمران یکی از رشته‌های گروه علوم ریاضی و فنی می‌باشد که طیف بسیار وسیعی از کارها را در بر می‌گیرد بعنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی، اجرا و نظارت ساختمان
  • طراحی، اجرا و نظارت پروژه های صنعتی و سوله
  • راهسازی 
  • سد سازی

 

بیشتر بخوانید: طراحی سازه چیست؟

 

معرفی نرم افزارهای عمران

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری در حوزه ساخت ساز و مهندسی عمران، دیگر تنها نمی شود به مدارک دانشگاهی و تحصیلات آکادمیک بسنده کرد و علاوه بر تحصیلات دانشگاهی باید به  نرم‌افزارهای مرتبط نیز مسلط شد تا بتوان از پس انجام شغل برآمد. نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند. نرم افزارهای مهندسی عمران در این رشته کاربردهای مختلفی دارند. برای نمونه برخی برای محاسبه و تحلیل سازه ها، برخی برای مدل سازی سه بعدی و شاپ دراوینگ و برخی هم برای طراحی به کار می‌روند.

تعدادی از مهم ترین و شناخته شده ترین نرم افزارهای مهندسی عمران را در ادامه معرفی می‌کنیم و به شرح مختصری از عملکرد آنها می‌پردازیم:

  1. نرم افزار اتوکد AutoCAD
  2. نرم افزار ایتبس ETABS
  3. نرم افزار سیف SAFE
  4. نرم افزار سپ SAP
  5. نرم افزار تکلا TEKLA STRUCTURES
  6. نرم افزار رویت Revit
  7. نرم افزار اکسل EXCEL
  8. نرم افزارهای مدیریت پروژه مثل MSP و PRIMAVERA
  9. نرم افزار ژئو استودیو GeoStudio
  10. نرم افزار پلکسیس Plaxis
  11. نرم افزار STAAD Pro

 نرم افزار اتوکد AutoCAD

اولین نرم افزار معرفی شده از گروه نرم افزارهای عمران نرم افزار اتوکد از کمپانی AUTODESK می باشد. نرم افزار اتوکد (AutoCAD) یکی از مهم ترین نرم افزارهایی است که هر مهندس عمران باید به آن مسلط باشد. به گفته بسیاری از مهندسان عمران با سابقه نرم افزار اتوکد، مادر نرم افزارهای مهندسی است. این نرم افزار برای نقشه کشی سازه، معماری و صنعتی در ساختمان ها به کار میرود. به جای میز کار و طراحی با دست نقشه‌، به کمک این نرم افزار کاربردی به راحتی می‌توان نقشه کشی انجام داد. علاوه بر آن محیط نرم افزار اتوکد (AutoCAD) به صورت دو بعدی و سه بعدی قابلیت مانور بیشتری را به مهندس عمران می‌دهد و یک نقشه دقیق به سادگی به کمک اتوکد (AutoCAD) طراحی می‌شود. 

 

نرم افزار های عمران

 

بیشتر بخوانید: دانلود نرم افزار اتوکد

 

نرم افزار ایتبس ETABS

دومین نرم افزار معرفی شده از گروه نرم افزارهای مهندسی عمران نرم افزار ایتبس ETABS از شرکت CSI می باشد. نرم‌افزار ایتبس (ETABS) یکی از نرم افزار های مهندسی عمران است که در زمینه آنالیز و طراحی سازه های فولادی و بتنی استفاده می گردد. به کمک این نرم‌افزار می‌توان تمام المان های سازه را طراحی کرد. قدرت تحلیل غیرخطی استاتیکی و دینامیکی را دارد و این یکی از نقاط قوت نرم افزار ایتبس ETABS می‌باشد. با مدل سازی، قدرت تحلیل خطی و غیرخطی، گزارش های گرافیکی و شماتیک، طراحی المان‌ها و .... به مهندس عمران که در فیلد طراحی سازه مشغول به کار است این قدرت را می‌ دهد که به راحتی تحلیل و مدلسازی را انجام دهد.

 

 

معرفی نرم افزار ایتبس

نرم افزار سیف (SAFE)

چهارمین نرم افزار معرفی شده از گروه نرم افزار مهندسی عمران نرم افزار سیف SAFE می باشد. مهندسین عمران به منظور محاسبه آرماتور فونداسیون و دال های بتن آرمه از نرم افزار سیف (SAFE) که گرافیک بالایی دارد استفاده می‌کنند. در نرم افزار سیف رفتار خاک با کمک فنر مدل‌سازی می‌شود. این نرم افزار قابلیت تحلیل رفتار غشایی خمشی، پوسته‌ای یا ترکیبی را داراست. 

انواع المان‌های مختلف زیر به کمک نرم افزار سیف (SAFE) طراحی می‌شود:

 

  • دال‌های بتنی
  • دال‌های یک طرفه
  • دال‌های تحت با کتیبه
  • دال‌های دو طرفه با تیر
  • دال‌های پس کشیده با تیر
  • دال تخت پس کشیده
  • طراحی انواع فونداسیون های ساختمان
  • سقف های بتنی

 

به جهت ورود به حوزه طراحی سازه اولین قدم یادگیری نرم افزارهای ایتبس و سیف است. برای یادگیری این نرم افزارهای میتوانید ازدوره جامع آموزش ایتبس پاراسیویل استفاده کنید.

نرم افزار تکلا استراکچرز (Tekla Structures)

چهارمین نرم افزار معرفی شده از گروه نرم افزارهای مهندسی عمران نرم افزار تکلا استراکچرز می باشد. نرم افزار تکلا استراکچر (Tekla Structures) برای تبدیل نقشه های اجرایی به نقشه های شاپ استفاده می‌شود. این نرم افزار یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مهندسی عمران است که در قدیم با نام (Xsteel) شناخته می‌شد. در نقشه‌های ساخت جزئیات به صورت کلی بیان شده است در حالی که به کمک تکلا استراکچرز (Tekla Structures) نقشه کارگاهی قابل فهم برای خط تولید و کارگران ایجاد می‌شود، علاوه بر آن برای سه بعدی سازی سازه ساختمان و مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) نیز کاربردهای فراوانی دارد. تکلا با مدل‌سازی جزئیات سازه مثل ستون‌ها، پیچ و مهره و جوش و ... مشکلات احتمالی و تداخلات احتمالی سازه با معماری و تاسیسات را قبل از ساخته شدن به مهندسین یادآوری می‌کند که این ویژگی بسیار خوبی برای یک نرم افزار است. به عبارت دیگر با گذراندن دوره  آموزش تکلا شما قبل از ساخته شدن سازه، میتوانید قسمت ها و طبقات مختلف سازه با ریزترین جزییات اجرایی مورد بررسی قرار دهید.

از جمله کاربردهای دیگر تکلا می توان به قابلیت متره و براورد مصالح در این نرم افزار اشاره کرد. امروزه از نرم افزار تکلا علاوه بر سازه های فولادی در سازه های بتنی هم استفاده های بسیار زیادی میتوان کرد که متاسفانه تعداد افرادی که به مدلسازی و شاپ سازه های بتنی در تکلا مسلط باشند بسیار کم بوده واین اتفاق یک فرصت بسیار خوب برای افرادی است که توانایی شاپ انواع سازه های فولادی و بتنی با تکلا را دارند می باشد.

 

معرفی نرم افزار تکلا استراکچر

 

نرم افزار سپ SAP2000

نرم افزار SAP2000 یکی دیگر از محصولات شرکت CSI می باشد که از آن برای تحلیل و طراحی انواع سازه های غیر ساختمانی مثل طراحی سوله استفاده می شود. این نرم افزار از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نرم افزار ETABS بوده که نسبت به آن قابلیت های بیشتری به ما میدهد، قابلیت هایی مثل توانای تحلیل رفتار پوسته ها. از نرم افزار SAP همواره به عنوان یکی از قوی ترین ابزارهای تحلیل انواع سازه ها یاد می شود. کاربردهای SAP شامل:

 

  • تحلیل خطی و غیرخطی المان ها
  • تحلیل رفتار غشایی و پوسته‌ای
  • سیستم مختصات چندگانه
  • طراحی پل ها
  • تحلیل استاتیکی و دینامیکی سازه ها

 

نرم افزار سپ SAP یکی از قویترین نرم افزارهای مهندسی عمران در حوزه طراحی سازه های صنعتی طراحی سوله ها است.

نرم‌افزار ژئو استودیو  GeoStudio

نرم‌افزار ژئواستودیو (GeoStudio) نرم افزار دیگری است که در زمینه نرم افزارهای مهندسی عمران برای محاسبات پیچیده ژئوتکنیکی به کار می‌رود. نرم‌افزار ژئواستودیو دارای کتابخانه ای کامل از رفتارهای خاک است و به کمک این کتابخانه مهندسین فعال در حوزه ژئوتکنیک و مکانیک خاک آزادی عمل بیشتری در مدل‌سازی دارند. کاربرد اصلی این نرم افزار پیش‌بینی رفتار خاک، بررسی تنش و کرنش، جریان، جابجایی، تحلیل پایداری شیروانی‌ها، پایداری سدهای خاکی تحلیل دینامیکی سازه ها، مدلسازی نیلینگ، شبیه سازی پدیده نشست، شبیه‌سازی تغییر شکل زمین، شبیه سازی انتقال گرما و جرم در خاک و سنگ، شبیه سازی روانگرایی در خاک مستعد است.

نرم افزار پلکسیس Plaxis

نرم افزار پلکسیس یکی دیگر از نرم افزارهای مهندسی عمران  است که در زمینه ژئوتکنیک کاربرد دارد. برای تحلیل و مدل‌سازی تغییر شکل‌ها و پایداری‌ها به کار می‌رود. پلکسیس به وسیله المان‌های مثلثی می‌تواند خاکبرداری و خاکریزی مرحله‌ای را مدل‌سازی کند. در تحلیل سازه هایی مثل تونل، خاکریز، گودبرداری، فونداسیون و معادن از پلکسیس استفاده می‌شود.

نرم افزار اکسل Excel

نرم‌افزار مایکروسافت اکسل توسط بیشتر مهندسین عمران برای انجام محاسبات استفاده می شود. اکسل کاربردهای بسیار گسترده ای دارد که تسلط بر همه آنها لازمه کار مهندس عمران نیست ولی باید تا حدودی به فرمول نویسی مسلط بود تا بتوان از پس انجام محاسبات سازه ها برآمد. در اغلب پروژه های عمرانی از نرم افزار اکسل استفاده می‌شود. توانایی فرمول‌ نویسی در اکسل یکی از مهم‌ترین توانایی های یک مهندس عمران  است. یکی از اولین قدم هایی که هر فرد مهندس عمران در مسیر ابتدایی آموزش مهندسی عمران باید به آن مسلط شود قطعا همین نرم افزار است.

نرم افزار رویت REVIT

نرم افزار رویت  Revit یکی دیگر از نرم افزارهای مهندسی عمران است. نرم افزار رویت برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یا BIM استفاده می شود. در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی برای مدل سازی ساختمان با جزئیات از نرم افزار رویت استفاده می‌شود.

نرم افزار جامع مهندسی عمران پاراسیویل

یکی از کمبودهایی که همیشه در جامعه مهندسی عمران حس میشد نبود اپلیکیشن جامعی است که در آن یک مهندس عمران به انواع آیین نامه های داخلی و خارجی مرجع مهندسی، ویدیوهای آموزشی فنی رایگان دسترسی داشته باشد. به همین جهت مجموعه پاراسیویل اقدام به معرفی جامع ترین اپلیکیشن مهندسی عمران به نام اپلیکیشن پاراسیویل کرده که در ادامه طی یک ویدیو به بررسی امکانات و معرفی این نرم افزار جامع خواهیم پرداخت:

بحث درباره این مقاله

نظرات

  • 447 1400/11/08 18:08
    تعریف نشده است علی رضایتی

    با سلام و وقت بخیر میخواستم بپرسم در ایران بیشتر از کدوم یک از ورژن های نرم افزار ایتبس استفاده می شود؟

    پاسخ
    1122 1401/02/26 15:29
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال447

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر باشه در حال حاضر ورژن های 2016، 2019 و 2020 بیشترین استفاده و کاربرد را در شرکت ها مهندسی مشاور طراحی سازه دارند.

    پاسخ
    922 1401/01/17 23:59
    تعریف نشده است حمید صالحی

    سلام.من آموزش Tekla رو از شما تهیه کردم بی زحمت یه لینک برای دانلود نرم افزار Tekla Structures ورژن 2017 معرفی کنین.

    پاسخ
    1123 1401/02/26 15:29
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال922

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر داخل پنل کاربری شما لینک های دانلود نرم افزار تکلا قرار داده شده است.

    پاسخ
    1057 1401/02/11 16:39
    تعریف نشده است شیوا شیرافکن

    سلام وقتتون بخیر بسیار تشکر می کنم بابت این مقاله مفید و عالی لطفا در مورد BIM و نقش تکلا در آن کمی بیشتر توضیح بفرمائید آیا با توجه به معنی BIM که همان مدل سازی اطلاعات ساختمان می باشد تکلا به تنهایی برای BIM کافی است؟ و یا به مهارت ها و دانش دیگری هم نیاز داریم ؟

    پاسخ
    1124 1401/02/26 15:31
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1057

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر نرم افزار تکلا یکی از انواع نرم افزارهای حوزه BIM است ولی برای این حوزه کافی نیست به عنوان مثال موارد مربوط به معماری بیشتر از نرم افزار رویت استفاده می شود.

    پاسخ
    1078 1401/02/17 17:11
    تعریف نشده است احمد خالقی

    سلام مهندس جان ممنون از مطلب خوبتون آیا این نرم افزار ها همگی قابلیت لینک شدن با یکدیگر را هم دارند ؟ با سپاس

    پاسخ
    1125 1401/02/26 15:32
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1078

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر بسیاری از نرم افزارهای ذکر شده قابلیت لینک شدن به یکدیگر رو دارن.

    پاسخ
    1089 1401/02/19 16:28
    تعریف نشده است فاطمه دانش پژوه

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر با تشکر از مقاله جالبی که منتشر کردید فقط موضوع اینجاست که برای اغلب نرم افزار ها عکسی از محیط اون برنامه برای آشنایی بیشتر قرار دادید ولی برای نرم افزار سیف تصویری در این مقاله وجود نداره و با توجه به اینکه در متن ذکر شد که این نرم افزار دارای محیطی گرافیکی و قابلیت هایی گسترده می باشد بهتر بود که از تصویر محیط این برنامه هم در متن مقاله استفاده می شد. بسیار ازتون سپاسگزارم و امیدوارم روز به روز بهتر بشین چون واقعا یکی از بهترین ها و حرفه ای ترین ها در صنعت ساختمان هستید.

    پاسخ
    1126 1401/02/26 15:33
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1089

    سلام مهندس دانش پژوه عزیز ممنونم از لطفتون، برای اطلاعات بیشتر به صفحه دانلود نرم افزار SAFE مراجعه کنین.

    پاسخ
    1103 1401/02/22 12:05
    تعریف نشده است حسین آدمی

    سلام و درود مهندس جان نرم افزار تکلا استراکچر چگونه می تواند در BIM نقش داشته باشد ؟ لطفا توضیح بفرمائید و یا منبع مناسبی معرفی کنید با سپاس

    پاسخ
    1172 1401/03/01 14:17
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1103

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر یکی از کاربردهای نرم افزار تکلا قابلیت مدل کردن تمامی اجزای سازه ای و تاسیسات می باشد. با استفاده از این قابلیت میتوانید قبل از شروع عملیات اجرای ساختمان تمامی تداخلات احتمالی را بررسی کرده و در صورت نیاز راهکاری برای آن پیدا کنید.

    پاسخ
    1112 1401/02/24 14:23
    تعریف نشده است سیاوش رمضان زاده

    سلام و درود مهندس جان بسیار مقاله مفید و جالبی بود لطفا یک مقاله هم درباره تفاوت ها ی رویت و تکلا منتشر بفرمائید آیا در مدل سازی سازه ها می‌توان با یادگیری پیشرفته تکلا از یادگیری رویت بی نیاز شد ؟ با سپاس

    پاسخ
    1173 1401/03/01 14:18
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1112

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر این 2 نرم افزار در عین مشابهت هایی که  با یکدیگر دارند تفاوت هایی نیز باهم دارند که همواره توصیه به یادگیری هر دو آن ها از طرف خبرگان BIM می شود.

    پاسخ
    1131 1401/02/26 17:25
    تعریف نشده است نرگس ایزدپناه

    سلام و درود بسیار مقاله جالب و کاملی بود لطفا در مورد بخش های سه بعدی در اتوکد و قابلیت های این نرمافزار در این بخش نیز توضیح بفرمائید

    پاسخ
    1174 1401/03/01 14:19
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1131

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر ممنونم از لطف شما چشم حتما.

    پاسخ
    1141 1401/02/28 15:48
    تعریف نشده است غلام رضا دارابی

    سلام و درود بسیار مقاله خوبی بود لطفا بفرمائید که تکلا بیشتر به اجرا مرتبط می باشد و یا به بهینه شدن طراحی کمک می کند ؟

    پاسخ
    1262 1401/03/16 16:29
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1141

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر باشه تکلا به طور خلاصه نرم افزاری است که طراحی را به اجرا متصل می کند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه دانلود نرم افزار تکلا مراجعه کنین.

    پاسخ
    1187 1401/03/02 17:03
    تعریف نشده است پیمان جابری

    سلام وقتتون بخیر لطفا در مورد نرم افزارهای مربوط به خاک از جمله نرم افزار پلکسیس و قابلیت های اون بیشتر توضیح بفرمائید با تشکر

    پاسخ
    1263 1401/03/16 16:31
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1187

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر باشه چشم حتما در مقالات آینده بهش خواهیم پرداخت. ممنونم از پیشنهاد شما

    پاسخ
    1198 1401/03/04 16:46
    تعریف نشده است احمدرضا مجدآبادی

    سلام وقتتون بخیر آقای مهندس بسیار مقاله خوبی بود خوشحالم که میبینم تا این حد به کاربردی بودن رشته مهندسی عمران اهمیت میدین لطفا بفرمائید برای مهاجرت بیشتر به کدام یک از این نرم افزار ها نیاز خواهیم داشت مخصوصا مهاجرت به قاره آمریکای شمالی یا استرالیا. با تشکر

    پاسخ
    1264 1401/03/16 16:36
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1198

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر خداروشکر که براتون مفید بوده، ببنین توی هر کشوری نرم افزارهای مختلفی استفاده میشه. توصیه میشه حتما نرم افزار لینکدین رو نصب کنین اونجا اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد.

    پاسخ
    1234 1401/03/09 17:58
    تعریف نشده است اکبر رضایی

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر تشکر از مطالب خوبتون آیا نرم افزار سیف طراحی انواع دال ها، پی ها و سقف های متداول را می تواند انجام دهد ؟

    پاسخ
    1372 1401/03/29 15:02
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1234

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر بله نرم افزار SAFE قابلیت طراحی انواع المان های سطحی رو داره و میتونین طراحیشون رو اونجا انجام بدین.

    پاسخ
    1286 1401/03/17 14:59
    تعریف نشده است غلامرضا اصغری

    سلام مهندس جان این مقاله بسیار کامل و ضروری بود بسیار تشکر می کنم لطفا بفرمائید تفاوت اصلی رویت با تکلا چیست و چگونه در مدل سازی اطلاعات ساختمان به کار می رود ؟

    پاسخ
    1374 1401/03/29 15:05
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1286

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر باشه تکلا بیشتر  برای مدلسازی سازه و نرم افزار Revit بیشتر برای مدلسازی عناصر و جزییات معماری استفاده می شود.

    پاسخ
    1310 1401/03/19 13:37
    تعریف نشده است عباس علی مردانی

    مهندس جان لطفا در مورد بتن های پیش تنیده هم مقاله منتشر کنید با تشکر

    پاسخ
    1375 1401/03/29 15:06
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1310

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر ممنونم از پیشنهادتون حتما به واحد تولید محتوا ارجاع خواهد شد.

    پاسخ
    1353 1401/03/21 17:35
    تعریف نشده است عرفان عرب

    سلام وقتتون بخیر بسیار مقاله مفید و کاملی بود لطفا در مورد نرم افزارهای مربوط به خاک بیشتر اطلاع رسانی کنید و اینکه آیا برای مهندس طراح سازه ضروری هست که بر نرمافزار های ژئوتکنیکی هم مسلط باشد یا خیر ؟ چرا که به هر حال طراحی سازه نگهبان هم در بعضی پروژه ها میتونه بخشی از وظیفه مهندس طراح باشه. با تشکر

    پاسخ
    1376 1401/03/29 15:08
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1353

    سلام مهندس عرب وقتتون بخیر باشه در مورد بخش اول از سوالتون چشم حتما در برنامه قرار خواهد گرفت. طراحی سازه نگهبان خرپایی بر عهده مهندس طراح سازه بوده و در غیر این صورت بر عهده شرکت مشاور ژئوتکنیک می باشد.

    پاسخ
    1368 1401/03/25 18:09
    تعریف نشده است فاطمه احمدی

    سلام مهندس جان بهترین و مهم ترین نرم افزارهای عمرانی برای مهاجرت کدام یک از این نرم افزارها می باشد ؟

    پاسخ
    2727 1401/08/07 12:36
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1368

    سلام مهندس وقتتون بخیر باشه بستگی به کشوری که مدنظر شماست نرم افزارهای مختلفی مورد نیاز هست پیشنهاد میشه به نرم افزار LinkedIn مراجعه کرده و پیشنهادات شغلی کشورهای مختلف رو بررسی کنین.

    پاسخ
    1377 1401/03/29 17:08
    تعریف نشده است امیر فاطمی

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر بسیار مقاله جامع و کاملی بود آیا شما دوره آموزشی در رابطه با طراحی ساختمان های کوتاه طبقه با مصالح بنایی و یا طراحی ویلا هایی با حداقل سه طبقه دارید؟

    پاسخ
    1388 1401/03/31 15:35
    تعریف نشده است احسان میرزایی

    سلام مهندس جان بسیار مقاله جامع و مهمی بود ممنون از شما فقط لطفا نرم افزار های مهم مربوط به متره رو هم معرفی بفرمائید با توجه به اهمیت متره برآورد در پروژه های عمرانی نرم افزارهای پرکاربرد در این حوزه نیز مهم هستند با سپاس

    پاسخ
    1424 1401/04/04 17:41
    تعریف نشده است نسترن قیاسی

    سلام وقتتون بخیر آیا شما پکی دارید که نرم افزار های سیف و ایتبس را به طور کامل توضیح داده باشه ؟

    پاسخ
    2729 1401/08/07 12:50
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1424

    سلام مهندس وقتتون بخیر در دوره آموزش ایتبس و سیف پاراپلاس نرم افزارهای ایتبس و سیف تدریس شده است.

    پاسخ
    1432 1401/04/06 17:37
    تعریف نشده است اصغر معتمدی

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر واقعا مقاله کامل و جالبی بود امیدوارم پک رویت هم هرچه زودتر از مجموعه شما آماده بشه تا بتونم تهیه کنم سپاس فراوان

    پاسخ
    2730 1401/08/07 12:51
    پشتیبانی پاراسیویل پشتیبانی پاراسیویل admin ارسال1432

    سلام مهندس وقتتون بخیر ممنون از لطف شما

    پاسخ
    1738 1401/04/20 10:13
    تعریف نشده است فرید امینی

    سلام و درود مهندس جان وقتتون بخیر مقاله بسیار خوبی بود با توجه به اینکه تسلط بر انواع نرم افزار های مهندسی میتونه تاثیر به سزایی بر یک مهاجرت موفق داشته باشه لطفا بفرمائید برای شروع کدام یک از این نرم افزار های معرفی شده برای مهاجرت مهمتر هستند تا اون رو در اولویت قرار بدیم با سپاس.

    پاسخ
    1746 1401/04/22 14:38
    تعریف نشده است پیمان جعفری

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله خوبتون آیا در مورد شاپ سازه های بتنی هم می توان به طور کامل به تکلا متکی بود ؟ تکلا استراکچرز در مورد سازه های بتنی چقدر دقیق و قابل اطمینان هست مهندس جان ؟

    پاسخ
    1755 1401/04/25 10:06
    تعریف نشده است نغمه خیری

    درود مهندس جان لطفا در مورد نرم افزار های مربوط به راهسازی مطالب و مقالات بیشتری بذارید با سپاس

    پاسخ
    1764 1401/04/28 10:11
    تعریف نشده است امین سید حسینی

    سلام و درود مهندس جان شما در دوره های آموزشی خودتون تمامی این نرک افزارها رو آموزش میدین ؟ و آیا در آموزش نرم افزار هایی مانند تکلا تمامی کاربرد های آن در صنعت ساختمان تدریس میشه؟ با سپاس

    پاسخ
    1812 1401/05/09 00:01
    تعریف نشده است نوید مومنی

    با سلام و درود و با تشکر از شما بابت این مقاله عالی و کامل به نظرتون برای مهاجرت اولویت ما برای یادگیری کدام یک از این نرم افزار ها باشه؟ بهترین روش یادگیری نرم افزار چیه ؟ کلاس حضوری یا پک یا کلاس ان لاین؟

    پاسخ
    1822 1401/05/11 14:12
    تعریف نشده است احمد شریفی

    سلام و درود بسیار مقاله جامع و جالبی بود لطفا در زمینه چگونگی استفاده از نرم افزار ها در بحث مهاجرت هم ویدئو یا مقاله ای مفصل منتشر بفرمائید با سپاس بیکران به خاطر تمامی زحمات شما در ارتقا و پیشرفت جامعه مهندسی

    پاسخ
    1846 1401/05/17 00:07
    تعریف نشده است آرمیتا کریمی

    سلام مهندس جان بسیار کامل و کاربردی بود این مقاله سپاس از شما

    پاسخ
    1849 1401/05/18 17:55
    تعریف نشده است نسیم دهنوی

    درود بر شما مهندس جان بسیار مقاله خوبی بود لطفا در مورد قابلیت های نرم افزار ایتبس بیشتر توضیح بفرمائید سپاس از شما و کل تیم فوق العاده پاراسیول

    پاسخ
    2750 1401/08/07 17:52
    تعریف نشده است رامتین اکبری

    مهندس جان سپاس از مقاله خوبتون بسیار کامل و جامع بود پیشنهاد می کنم هر دانشجو قبل از ورود به بازار کار این مقاله رو بخونه

    پاسخ
    19591 1402/10/19 06:40
    تعریف نشده است معصومه اسکندری

    سلام ممنون به خاطر اپلیکیشن فوق العاده عالیتون واقعا خسته نباشید .

    پاسخ
    19642 1402/11/07 08:16
    سجاد وزیریان سجاد وزیریان admin ارسال19591

    درود بر شما خانم مهندس 

    خوشحالیم که مفید و کاربردی بوده براتون 

    امیدوارم حداکثر استفاده رو از اپلیکیشن ببرید 

    موفق و موید باشید 

    پاسخ

    ارسال نظرات

    پاسخ

مطلع شدن از جدید ترین خبر ها

برای دریافت جدیدترین اخبار و مطلع شدن از جشنواره پاراسیویل ایمیل خود را وارد کنید

اطلاعات خود را وارد کنید.